Het coronavirus laat niemand onberoerd. Dat geldt ook voor WagenPlan. Om de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers, leaserijders en klanten te waarborgen, hebben we een aantal maatregelen genomen. Daarbij hebben we geprobeerd onze service zoveel mogelijk op peil te houden. Alle wijzigingen en maatregelen staan op deze webpagina die wij continu bijwerken met up-to-date informatie.

Onze medewerkers werken zoveel mogelijk thuis

Op advies van de Rijksoverheid en het RIVM werken al onze medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis. Dit heeft geen gevolgen voor onze service, we staan gewoon voor je klaar via het bekende telefoonnummer (055) 579 84 44, het e-mailadres info@wagenplan.nl en de live-chat.

Tijdelijke wijzigingen op onze service
Bandenwissel

Normaal gesproken is dit de tijd voor een bandenwissel. Om onnodige contacten te vermijden, kun je de bandenwissel van winter naar zomerbanden uitstellen. Het is geen probleem om wat langer door te rijden op winterbanden. Zodra het Corona-regime wordt afgezwakt en jij het prettig vindt, kun je weer een afspraak maken om de banden te wisselen.

Afleveren nieuwe leaseauto

De aflevering van je nieuwe leaseauto is een contactmoment dat we veilig willen laten verlopen. Houd daarom bij aflevering rekening met de voorschriften van het RIVM en de betreffende dealer.

Bestellen nieuwe leaseauto

Veel autofabrieken sluiten tijdelijk hun poorten. Wat de precieze gevolgen daarvan zijn op je bestelling is nu nog niet duidelijk. We houden dit goed in de gaten. Zodra we meer weten hoor je van ons.

Onderhoud, reparatie en schadeherstel

Je kunt je leaseauto in principe gewoon aanbieden voor onderhoud, reparatie en schadeherstel. Bedenk wel dat je kleine schades die op dit moment geen invloed hebben op de rijveiligheid, misschien beter kunt uitstellen om onnodige contacten te vermijden. Ook zijn er extra hygiënemaatregelen getroffen, zoals extra gebruik van handschoenen en stoel- en stuurhoezen en het desinfecteren van sleutels en handgrepen. Daarnaast biedt een deel van de partners een haal- en brengservice voor auto’s. De maatregelen worden waar nodig aangescherpt, waarbij de adviezen vanuit het RIVM leidend zijn. Twijfel je over wat je moet doen? Neem dan contact met ons op.

NB. Het is belangrijk om de APK wel uit te laten voeren.

Gebruik tijdelijke (huur)auto

Tijdelijke (huur)auto’s kunnen elke werkdag gewoon geleverd worden. Wel zijn er ruimere tijdvakken voor de levertijden, omdat we minder mogelijkheden hebben om de auto's af te leveren. Ook wordt de auto extra schoongemaakt voordat je er mee op pad kan. Het ophalen van de (huur)auto kan hierdoor iets langer duren. Wij proberen je hier vooraf zo goed mogelijk over te informeren.

Je kunt je tijdelijke (huur)auto na afloop van de huurtermijn gewoon afmelden. Het kan zijn dat de auto wat later wordt opgehaald vanwege de beperktere capaciteit. Dit kan maximaal drie werkdagen duren.

Houd rekening met de hygiënemaatregelen: zorg voor voldoende onderlinge afstand en schud geen handen.

Pechhulp?

Je kunt gebruiken blijven maken van de pechhulp. Je kunt rekenen op onze pechhulp in heel Nederland. Houd er rekening mee dat de pechhulp en bergers maatregelen nemen om besmetting en verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Zij zullen geen hand geven en (waar mogelijk) anderhalve meter afstand bewaren. Ook jij kunt helpen: houd rekening met de hygiënemaatregelen, houd minimaal anderhalve meter afstand en geef onze pechhulp geen hand.

Pechhulp in het buitenland
In het buitenland bekijken we momenteel per land wat de mogelijkheden zijn. Het wegslepen van uw auto in het buitenland is in de meeste gevallen nog mogelijk. Voor het regelen van vervangend vervoer zijn we afhankelijk van het verhuurbedrijf en of deze geopend is. Wij doen ons uiterste best om je ook in het buitenland zo goed mogelijk te helpen.

3 oplossingen voor meer cashflow en flexibiliteit

Wij bieden 3 oplossingen voor je wagenpark om meer cashflow en flexibiliteit te creëren:

  1. Brandstofvoorschotten vanaf 1 mei maandelijks verrekend
  2. Voordelig leasen met korte looptijden
  3. Korte contractverlenging 

Lees hier meer

Heb je een andere vraag?

Heb je een vraag die niet direct te maken heeft met de maatregelen van het Coronavirus? Neem dan gerust contact op met een van onze leaseadviseurs. Dat kan telelonisch (055-579 84 44) of stel je vraag snel en eenvoudig via de live-chat.