Wat te doen bij pech of schade?

pech of schade

Meld schade binnen 24 uur

Wanneer je te maken krijgt met schade, dan is dit al vervelend genoeg. Daarom doen wij er alles aan doen om de schade zo snel mogelijk te laten verhelpen.

Het is van groot belang dat je zo snel mogelijk de schade bij ons meldt, in ieder geval binnen 24 uur. Dan regelen wij de rest met de verzekering. 

Schade melden kan op drie manieren:

  • Online: vul hier het online schadeformulier in
  • Telefonisch: via 055-579 8444
  • Via onze gratis 'Schade melden' app

Heb je onze handige app nog niet? Download hem dan in de App Store of bij Google Play.

Eigen Risico bij schade

Bij niet verhaalbare schade betaal je per schadegeval 300,- eigen bijdrage. Met de module Verlaging Eigen Risico verlaag je dit bedrag naar 150,-. Deze module kost € 9,- extra per maand.

Waar kan ik mijn schade laten herstellen?

Heb je de schade gemeld? Dan mag je een afspraak maken met een schadeherstelbedrijf van SchadeNet bij jou in de buurt. Zij repareren de leaseauto zo snel mogelijk.

(Klik op het logo om een vestiging te zoeken.)

Wat te doen bij tweezijdige schade?

  • Vul samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in;
  • Doe nooit toezeggingen aan de tegenpartij;
  • Noteer namen van (eventuele) getuigen (ook medepassagiers zijn geldige getuigen);
  • Vul ook de achterzijde van het Europees Schadeformulier in;
  • Stuur het ingevulde Europees Schadeformulier naar WagenPlan.

Ruitschade

Bij schade aan de voorruit is het zaak om zo snel mogelijk te handelen. In veel gevallen hoeven wij dan geen eigen risico te berekenen. Plak een speciale ruitsticker op de ruitschade en ga voor je eigen veiligheid zo spoedig mogelijk naar één van onze glasspecialisten. Je hoeft een glasschade niet eerst te melden. Klik op het logo om naar de website te gaan:

  Ruitschade naar Glassdrive

Bij kleine ruitschades kunnen zij zonder veel moeite de ruit repareren.

Pech onderweg

Bij pech onderweg, zowel in binnen- en buitenland kun je gebruik maken van onze hulpdienst Eurocross. Deze is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Je kunt Eurocross bereiken op telefoonnummer +31 (0)55 - 579 82 11.

Mocht de Private Leaseauto door een technische oorzaak niet meer kunnen rijden, dan probeert de hulpverlener allereerst de storing te verhelpen of een noodreparatie uit te voeren. Als dit niet mogelijk is, zal de auto worden getransporteerd naar een door Eurocross te bepalen adres. 

Vervangend vervoer

Het gebruik van vervangend vervoer kan vaak erg handig zijn. Zeker wanneer een reparatie toch langer duurt dan je gedacht had. Wanneer je de module Vervangend Vervoer in het Private Lease contract hebt zitten, dan heb je recht op vervangend vervoer als de reparatie langer dan 24 uur duurt. De kosten voor vervangend vervoer worden dan rechtstreeks met WagenPlan afgehandeld. Heb je vervangend vervoer nodig? Neem dan contact met ons op via 055 - 579 84 44.

Tips:

  • Verkeerde brandstof getankt? Rijd niet verder en bel de hulpdienst;
  • Bel bij ruitschade direct Carglass of Glassdrive om doorscheuren te voorkomen;
  • Meld inbraak en diefstal direct bij de politie en bij onze klantenservice.
Kunnen wij je helpen?
Chat online
Waarom WagenPlan?
  • Mobiliteitsadvies op maat
  • Persoonlijke ondersteuning
  • Compensatie CO2 uitstoot
  • Geen verrassingen achteraf
  • Hoge klanttevredenheid
8.6
Gebaseerd op
1141 reviews
Bekijk rapportcijfers