Wat te doen bij pech of schade?

Meld uw schade binnen 24 uur

Wanneer u te maken krijgt met schade, dan is dit al vervelend genoeg. Daarom doen wij er alles aan doen om de schade zo snel mogelijk te laten verlopen.

Het is van groot belang dat u zo snel mogelijk de schade bij ons meldt, in ieder geval binnen 24 uur. Dan regelen wij de rest

Uw schade melden kan op drie manieren:

  • Online: vul hier het online schadeformulier in
  • Telefonisch: via 055-579 8444
  • Via onze gratis 'Schade melden' app

Heeft u onze handige app nog niet? Download hem dan in de App Store of bij Google Play.

Eigen Bijdrage bij schade

Bij schade betaalt u per schadegeval 300,- eigen bijdrage. Met de module Verlaging Eigen Bijdrage verlaagt u dit bedrag naar 150,-. Deze module kost € 9,- extra per maand.

 

Waar kan ik mijn schade laten herstellen?

Heeft u de schade gemeld? Dan kunt u een afspraak maken met een schadeherstelbedrijf van SchadeNet of ABS bij u in de buurt. Zij repareren uw leaseauto zo snel mogelijk.

(Klik op het logo om een vestiging te zoeken.)

Wat te doen bij tweezijdige schade?

  • Vul samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in;
  • Doe nooit toezeggingen aan de tegenpartij;
  • Noteer namen van (eventuele) getuigen (ook medepassagiers zijn geldige getuigen);
  • Vul ook de achterzijde van het Europees Schadeformulier in;
  • Stuur het ingevulde Europees Schadeformulier naar WagenPlan.

Ruitschade

Bij schade aan uw voorruit is het zaak om zo snel mogelijk te handelen. In veel gevallen hoeven wij dan geen eigen risico te berekenen. Plak een speciale ruitsticker op de ruitschade en ga zo spoedig mogelijk naar één van onze glasspecialisten. Klik op het logo om naar de website te gaan:

     

Bij kleine ruitschades kunnen zij zonder veel moeite de ruit repareren.

Pech onderweg

Bij pech onderweg, zowel in binnen- en buitenland kunt u gebruik maken van onze hulpdienst Eurocross. Deze is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. U kunt Eurocross bereiken op telefoonnummer +31 (0)55 - 579 82 11.

Mocht uw Privé Leaseauto door een technische oorzaak niet meer kunnen rijden, dan probeert de hulpverlener allereerst de storing te verhelpen of een noodreparatie uit te voeren. Als dit niet mogelijk is, zal de auto worden getransporteerd naar een door Eurocross te bepalen adres. 

Vervangend vervoer

Het gebruik van vervangend vervoer kan vaak erg handig zijn. Zeker wanneer een reparatie toch langer duurt dan u gedacht heeft. Wanneer u de module Vervangend Vervoer in uw Privé Lease contract heeft zitten, dan heeft u recht op vervangend vervoer als reparatie langer dan 24 uur duurt. De kosten voor vervangend vervoer worden dan rechtstreeks met WagenPlan Centraal Beheer afgehandeld. Heeft u vervangend vervoer nodig? Neem dan contact met ons op via 055 - 579 84 44.

Tips:

  • Verkeerde brandstof getankt? Rijd niet verder en bel de hulpdienst;
  • Bel bij ruitschade direct Carglass of Autotaalglas om doorscheuren te voorkomen;
  • Meld inbraak en diefstal direct bij de politie en bij onze klantenservice.
Kunnen wij u helpen
Chat online